مقالات چاپ

ساک دستی ارزان

شرکت تک پک افتخار دارد محصولات خود را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت که با ماشین آلات روز تولید ساک دستی تبلیغاتی بصورت تمام اتوماتیک تولید میشود را جهت عرضه به بازار مصرف ارائه کند. فاکتور های اساسی در تعیین قیمت ساک دستی ارزان میتواند نوع و گرماژ جنس مصرفی ، مدل کیسه تبلیغاتی ، سایز پاکت ،نوع دسته و سایز دسته که بصورت دسته بندی یا دسته لوپ و یا دسته موزی صورت میپذیرد باشد ، و چاپ روی بگ شاپینگ که بصورت های مختلف انجام میشود باشد که با توجه به انتخاب سفارش دهنده قیمت ساک دستی ارزان تعیین میشود.گزینه هایی که در متن زیر توضیح داده شده است را میتوان از جمله دلایلی دانست که ما از ساک دستی ارزان برای تبلیغات خود استفاده کنیم.

دلیل اول : هزینه تمام شده ساک دستی تبلیغاتی نسبت به کالاهای دیگر بسیار بصرفه تر میباشد

یکی از مهم ترین فاکتور های تصمیم گیری برای انتخاب کالای تبلیغاتی و نوع تبلیغ در نظر گرفتن هزینه با توجه به میزان قدرت خرید تبلیغات در کسب و کار ها میباشد که کسب و کار های نو پا با توجه به حجم درآمدی نسبتا پایین تر خود در ابتدای کار طبیعتا باید از تبلیغات ارزانتری استفاده کنند ولی آیا تبلیغات ارزانتر به منزله کمتر دیده شدن است؟ پاسخ این سوال را اینگونه میدهیم که با توجه به نوع انتخاب کالایی مثل ساک دستی که یک نیاز عمومی را برطرف میکند و مخاطب عام زیادی را در برمیگیرد پاسخ این سوال خیر است. پس هوشمندی در نوع تبلیغات و انتخاب بستر مناسب برای تبلیغات میتواند ارزش خرید را در این نوع کار بالا ببرد. با توجه به ماندگاری ساک دستی پارچه ا ی این کالا میتواند همانند یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک در سطح شهر برای کسب و کارشما باشد با این تفاوت که مشاغل مصرف کننده آن از هزینه بسیار بالای بیلبورد های تبلیغاتی در امان میباشند

دلیل دوم : طول عمر بالای ساک دستی پارچه ای اسپان باند نسبت به دیگر محصولات مصرفی در این رده

کسب و کارها در انتخاب راه و روش های تبلیغاتی باید طول عمر کالای تبلیغاتی را در نظر بگیرند. بطور مثال بنر های تبلیغاتی در سایت ها که بصورت یک ماهه دوماهه و.. خریداری میشوند و باید بعد از اتمام زمان قرارداد دوباره خریداری شوند تا پایدار بمانند که این مساله مستلزم هزینه بالاتر میباشد و یا استفاده از تراکت و پوستر های تبلیغاتی و... که باعث میشوند با توجه به هزینه بالا و نداشتن مخاطب عام و اتمام زمانی بزودی حذف شوند و از یاد ها بروند. ماندگاری و طول عمر بالای یک محصول تبلیغاتی میتواند بهره وری در تبلیغات را بالا ببرد . کالاهایی مانند ساعت تبلیغاتی ، لیوان تبلیغاتی و.. را میتوان جزو کالا های تبلیغاتی با ماندگاری بالا نام برد . یکی از محصولاتی که طول عمر بالایی دارند ساک دستی تبلیغاتی میباشد که فاکتور مهم تری مثل هزینه پایین تر را نیز با خود به همراه دارد . و بعداز استفاده میتواند بارها توسط مشتریان شما برای حمل کالا های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد

دلیل سوم :استحکام بالای کیسه تبلیغاتی نسبت به نایلون و ساک کاغذی

استکام بالای ساک دستی سوزنی و کیسه تبلیغاتی نسبت به دیگر اجناس مشابه یکی از فاکتور های بسیار قابل توجه برای صاحبان مشاغل بسته بندی میباشد که با توجه به سایز و گرماژ پارچه اسپان باند نیز این محصولات از تحمل وزن بخصوصی بین 8تا 12کیلو را تحمل میکنند

دلیل چهارم : یکی دیگر از مزیت های ساک دستی سوزنی سازگاری آن با محیط زیست است.

امروزه بسیاری از مشتریان ما بدنبال کالاهایی هستند که به محیط زیست ضربه وارد نکنند و قابل بازیافت باشند. نایلون های تبلیغاتی شاید بدلیلی که این ویژگی را دارا نیستند امروزه روز حضورشان در سبد کالایی مردم کم و کمتر می شود و یا شاید سررسید های تبلیغاتی که در ساخت آنها از کاغذ و درختان استفاده می شود یکی دیگر از مثال هایی باشد که بتوان در این مورد به آن اشاره نمود. ساک دستی های پارچه ای به دلیل قابل بازیافت بودن و دوستدار محیط زیست بودن یکی از کالاهایی است که امروزه بیشتر مورد توجه قرار میگیرند

tal:09120721544

چگونه چاپ سیلک را روی پارچه با پوشش بیشتر و پر رنگ تر بزنیم؟

یکی از مشکلات در چاپ سیلک برای کاربران تازه وارد چاپ سیلک که روی پارچه کار چاپ با رنگهای اورینت ، پلاستیزول،پیگمنت، برداشت و... را انجام میدهند پوشش پایین و معلوم شدن بافت پارچه میباشد. که باعث میشود رنگ چاپ بصورت کمرنگ بنمایش در آید.در این مقاله میخواهیم این مشکل را با چند روش و ترفند بسیار کاربردی برای شما عزیزان مرتفع کنیم.

برای حل این مشکل باید چند آیتم را باتوجه به رنگهای مختلف چاپ درنظر گرفت. که مهم ترین آیتم برای پوشش بیشتر چاپ سیلک "میز کار" چاپ سیلک میباشد که سطح آن باید نرم و منعطف باشد تا در انتقال رنگ از سطح شابلون توسط اسکوئیجی و رد کردن آن از توری چاپ توسط میز فلزی به داخل شابلون برگشت داده نشود

عموما دستگاه های چاپ سیلک و میز های چاپ سیلک فلزی میباشند و از کفی تخت و محکم استفاده میشود چون بیشتر کاربران برای شروع چاپ سیلک روی نایلون نایلکس و مقوا و گونی و هدایایی تبلیغاتی کرا خود را آغاز میکنند که این میز ها برای انتقال رنگ کمتر مناسب هستند.

حالا چگونه میز چاپ خود را منعطف کنیم؟!

بصورت خیلی ساده و با هزینه بسیار پایین شما میتوانید این عمل را انجام دهید. برای این کار شما در ابتدا باید از فروشگاه های لوازم خرازی ابر یک سانتی به اندازه میز چاپ خود تهیه کنید و بعد از آن به میزان سطح مورد نیاز خود یعنی اندازه میز چاپ چرم مصنوعی یا برزنت پشت لاستیک (که معمولا در چادر دوزی های اتومبیل مورد استفاده قرار میگیرد) تهیه کنید.

حالا شما باید ابر یک سانتی را روی میز خود پهن کنید و بعد از آن برزنت پشت لاستیک را روی آن بگذارید و بکشید و روی میز بچسبانید . که باتوجه به نیاز خود دائمی یا موقت میتوانید چسب بزنید یا پیچ کنید.

برای اینکه درک بهتری از ابر یک سانتی و برزنت پشت لاستیک و نحوه چسباندن روی میز داشته باشید برای شما تصویر این موارد را تهیه کردم

ابر و برزنت 

در پایین چند مورد دیگر از مواردی که میتواند برای پوشش بهتر چاپ سیلک روی پارچه کمک کند را توضیح میدهیم

1.دو دور کشیدن اسکوئیچی قبل از بلند شدن شابلون

2.چاپ زیر کار و روکار ( دو دور مجزای چاپ روی هم)

3.سرعت پائینتر رفت و برگشت اسکوئیچی

4.ترکیب رنگ، که باتوجه به انواع رنگها میتوانید از پوشش دهنده های مختلف برای ترکیب استفاده کنید.

تک پک تولید کننده انواع ماشین آلات چاپ سیلک و خشک کن چاپ سیلک

مشاوره راه اندازی کارگاه چاپ سیلک با کارشناسان چاپ تک پک

یک گفتگوی عمیق با یک کارشناس خبره قابل قیمت گذاری نیست

09120721544 - 09355306716

از طریق تلگرام یا اینستا گرام میتونید با من در تماس باشید

کانال تلگرام     takpacki

کانال اینستاگرام  takpacki

اسماعیلی

انتخاب شغل - مشاغل پر درآمد

چاپ سیلک روی جنس های تبلیغاتی نظیر نایلون ، نایلکس ، ساک دستی، جعبه پیتزا، گونی ، تقویم و...

در دنیای کسب و کار امروز یکی از مهمترین دغدغه های برای کسانی که میخواهند وارد بازار کار شوند این است که چه شغلی را انتخاب کنند تا بازدهی مناسب از لحاظ درآمدی نسبت به زمانی که برای آن کار انجام میدهند را داشته باشد تا بتوانند زندگی راحت تری را داشته باشند. میزان سرمایه برای انتخاب شغل های آزاد یکی از مهمترین مسائل برای انتخاب شغل میباشد که چه برای کسانی که بعنوان شغل اول و چه کسانی که برای انتخاب شغل دوم دنبال کار جدید میگردند. بهترین شغل های آزاد در ایران یاشغل های پر درآمد بدون سرمایه پر سود چه میتواند باشد؟ شغلی که در مقایسه با توان و میزان سرمایه بهترین بازدهی را داشته باشد و بتوان روی آینده کاری آن حساب کرد و مقطعی و زودگذر و یا فصلی نباشد و یکی از ملزومات اصلی بازار مصرف باشد. بهترین شغل های آزاد از نظر ما برای شما  راه اندازی کارگاه چاپ سیلک میباشد که میتوانید باسرمایه کم تا زیاد این کارگاه را راه اندازی کنید.اگر علاقه مند به این پیشنهاد شغل تولیدی ما هستید مطالب زیر را با دقت بیشتری بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید

 پیشنهاد شغل

** برای راه اندازی و مشاوره شغل پردرآمد چاپ سیلک با مشاوران ما تماس بگیرید

خدمات چاپ سیلک با بازار مصرف بزرگ و محصولات متنوع چاپی بازار کار بزرگی برای کسب درآمد شما میتواند باشد

از تجربه ما در زمینه راه اندازی بیش از 240کارگاه موفق و پردرآمد چاپ سیلک در سطح کشور استفاده کنید**

** با حداقل سرمایه میتوانید همین حالا شروع کنید و از مشاوره و پشتیبانی ما استفاده کنید**

09120721544 09355306716 

پاسخگوی شما از طریق تماس تلفنی و تلگرام هستیم

آموزش چاپ سیلک روی جنس های تبلیغاتی نظیر نایلون ، نایلکس ، ساک دستی، جعبه پیتزا، گونی ، تقویم و...

در سال های اخیر چاپ سیلک را میتوان بعنوان یک شغل دوم پردرآمد شناخت . بزرگترین آسیب شغل ها اشباع شدن بازار مصرف آنها و زیاد شدن رقیب در بازار است!

** حالا چرا چاپ سیلک از جمله مشاغلی است که از این آسیب در امان است! و این ویژگی باعث شده که بازار کار خوب و درنتیجه درآمد بسیار خوب و مهمتر از همه امنیت شغلی داشته باشید؟!

 

** پاسخ این سوال را باید اینگونه بدهیم که :

چاپ از جمله مشاغلی است که با همه مشاغل دیگر در ارتباط است و تعداد زیادی از مشاغل دیگر به چاپ سیلک روی اجناس خود احتیاج دارند و شما با را اندازی کارگاه چاپ سیلک در واقع یک نیاز بسیار عمومی و مهمتر آنکه یک " نیاز مصرفی" را پاسخگو هستید.

بطور مثال:

شما از یک فروشگاه پوشاک یا مواد غذایی سفارش چاپ روی نایلون یا ساک دستی دارید بعد از انجام کار و دریافت مزد کار خود؛همکاری شما مانند دیگر معاملات مثلا خرید یک تلوزیون از یک فورشگاه لوازم خانگی قطع نمیشود وهمکاری شما بصورت ماهیانه و یا هر چند ماه یکبار آن فروشگاه برای چاپ روی نایلون نایلکس یا ساک دستی ادامه پیدا میکند چون یک نیاز مصرفی را پاسخگو هستید. این مثال برای تمامی مشاغلی که شما میتوانید کار چاپ روی اجناس آنها را انجام بدهید صدق میکند.مثل چاپ روی جعبه پیتزا، چاپ روی گونی برنج و انواع گونی های بسته بندی خشکبار وحبوبات،کیسه ذغال،کیسه خاک و کود، گونی های مورد استفاده در کشاورزی، انواع فروشگاه های ابزار و پوشاک و مواد غذایی و مواد صنعتی که با کمی تحقیق میبینید که یک دایره وسیعی از نیازها را میتوانید پاسخگو باشید

 

شاید از خودتان بپرسید تا قبل از شما مشتریان شما نیاز خود را چگونه برطرف میکردند؟ در واقعهنوز درصد بسیار بالا و قابل توجهی از فروشگاه ها و مشاغل هستند که هنوز از جنسهایی استفاده میکنند که هیچ چاپی روی آنها نیست و میتوانند با چاپ روی کالای خود تبلیغات خود را روی آنها درج کنند و به کالایی که عرضه و یا تولید میکنند هویت ببخشند.خوشبختانه در سالهای اخیر در کشور ما اهمیت تبلیغات در هیچ صنفی برای صاحبان مشاغل دیگر پوشیده نیست.

**حالا که بازار کار و امنیت شغلی چاپ سیلک را باهم بررسی کردیم میخواهیم از چند ویژگی خاص راه اندازی این شغل صحبت کنیم

مهمترین ویژگی های چاپ سیلک:

** هزینه پایین راه اندازی کارگاه چاپ سیلک:

کارگاه چاپ سیلک را میتوان با هزینه نسبتا پایین در مقایسه با دیگر شغل ها راه اندازی کرد. انواع دستگاه های چاپ سیلک با توجه به بودجه خود را میتوانید خریداری کنید و با توجه به نوع کار چاپی مقداری ملزومات چاپ سیلک اسکرین از قبیل توری یا مش چاپ سیلک، داروی حساس و لاک ، چهارچوب شابلون ، رنگ و حلال مناسب چاپ، آب چسب و... را تهیه کنید. برای این امر میتوانید از مشاوره متخصصین تک پک بهره مند شوید و دستگاه چاپ سیلک مناسب با بودجه خود را خریداری کنید.

 

** درآمد نسبتا بالا با توجه به اشباع نبودن این شغل (میزان عرضه و تقاضا):

میزان عرضه و تقاضا در بازار کار یکی از مهم ترین فاکتور های امکانسنجی برای راه اندازی هر کسب و کاری میباشد که ایده کارگاه چاپ سیلک میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای راه اندازی با توجه به توضیحات فوق باشد

** دربر گرفتن حجم وسیعی از جنس هایی که میتوان روی آنها چاپ سیلک را انجام داد:

عموما نیاز به تبلیغات و توضیحات روی هر کالایی و بسته بندی هر نوع کالایی یکی از نیازهای انکار نشدنی میباشد که با توجه به محدودیت چاپ های دیگر نظیر چاپ دیجیتال از لحاظ چاپ پذیری روی جنسهای خاص و با توجه به تیراژ و مقدار چاپ در مقایسه با چاپ های فلکسو و هلیوگراور؛ چاپ سیلک همیشه کارایی و بازار کار دارد.

بطور مثال هیچ دستگاه چاپ دیجیتالی نمیتواند روی نایلون نایلکس یا گونی و ساک دستی و مقوا چاپ انجام دهد. و یا چاپ با دستگاه های چاپ فلکسو و هلیو گراور و افست در تیراژ های و مقدار پایین که 80درصد نیاز بازار است امکانپذیر نیست.

کار پر درآمد

** یک شغل تمام وقت و پاره وقت که نیازی به صرف یک روز کامل کاری ندارد:

چاپ سیلک را میتوان به صورت تمام وقت و پاره وقت با توجه به میزان سفارشات انجام داد و بعبارتی چون در یک کارگاه شخضی انجام میوشد زمان انجام کار نسبت به سایر شغل ها از اهمیت خاصی برخوردار نیست. ازین رو میتوان چاپ سیلک را بعنوان شغل دوم هم حتی انتخاب نمود

**نیاز نداشت به مکان صنعتی و کارگاه بزرگ و راه اندازی حتی در پارکینگ و انبار خانه:

باتوجه به نوع دستگاه چاپی که انتخاب میکنید از نوع مدل های دستی تا مدل های اتوماتیک و داشتن دستگاه خشک کن سیلک و درایر... میتوان مقدار فضای لازم برای راه اندازی کارگاه چاپ سیلک را محاسبه کرد. ولی نکته حائز اهمیت در راه اندازی این گونه کارگاه ها نیاز نداشتن به منابع تامین انرژی صنعتی مانند برق سه فاز برای راه انداختن دستگاه چاپ سیلک و خشک کن برقی و گازی میباشد و میتوان با برق و گاز خانگی به راحتی این کارگاه را راه اندازی نمود

 

آموزش چاپ سیلک را چگونه فرا بگیریم؟!

چقدر بودجه برای راه اندازی کارگاه چاپ سیلک دارم و چه نوع دستگاهی برای چاپ میتوانم انتخاب کنم؟

برای راه اندازی کارگاه چاپ سیلک ماشین آلات متنوعی با توجه به بودجه های مختلف و کارایی ماشین آلات برای راه اندازی وجود دارد

دستگاه چاپ سیلک مدل دستی ،دستگاه چاپ سیلک نیمه اتوماتیک ،دستگاه چاپ سیلک اتوماتیک ، دستگاه چاپ سیلک نوار نقاله ای

توضیحات بیشتر در مورد این ماشین آلات بصورت مشاوره تلفنی در اختیار شما قرار میگیرد

برای راه اندازی کارگاه چاپ سیلک و مشاوره با ما تماس بگیرید   09120721544 - 09355306716

چگونه شغل انتخاب کنیم و در آن موفق باشیم! تجربه های کاربردی و تضمینی پیشنهاد شغلی

سلام ، من مقداد اسماعیلی هستم.متولد اردیبهشت 67 ، کارشناس نرم افزار ،کارآفرین و صنعت کار

پیشنهاد شغل

توی این مطلب میخوام تجربیات شخصی خودم رو در مورد راه اندازی شغل با شما در میون بذارم شاید برای خیلی هاتون جالب باشه و نکات خوبی رو بتونید ازش استخراج کنید. ازتون میخوام که حوصله خوندنتون رو بالا ببرید چون این مطلب تجربه با ارزش سالهای زیاد کاری و موفق من هست

 دوستان عزیز شما تجربه راه اندازی چند کسب و کار رو دارید؟ بطور حتم تعداد زیادی از ما کسب و کار و شغل هایی رو راه اندازی کردیم و نتونستیم توش موفق بشیم یا مدتی بعد دلسرد شدیم و این دلسردی موجب این شد که اون کسب و کار رو تعطیل کنیم و یا هنوز بصورت ضعیف و بقولی آب باریکه ای که هست داریم ازش استفاده میکنیم

چرا اینطور میشه؟آسیب های شکست شغلی چیه ؟ چطور میتونیم هر شغلی رو رشد بدیم و درآمد زیادی ازش کسب کنیم؟ چیکار میتونیم کنیم که انگیزمون افت نکنه ؟

مطمئنا دلایل زیادی میتونه وجود داشته باشه که به دو قسمت عمده تقسیم میشن.

اول: انتخاب نادرست و جوگیرانه و بدون تحلیل(که حق میدم به همه دوستان تو این شرایط بد اقتصادی که هرایده ای رویا تو ذهن آدم میاره و جوی ایجاد میکنه که قدرت تحلیل رو از آدم میگیره چون همه احتیاج فوری به درآمد و شغل دارن و دوست دارن زودتر به پول و نتیجه برسند)

دوم: "ثابت قدم نبودن" و "تلاش کم" و "درست نبودن شیوه های تبلیغ کار و جلب توجه مشتری بصورتی" که جامعه امروز طلب میکنه

چطور عمل کنیم که موفق باشیم؟ راه حل چیه؟

خب ، حالا میخوایم دو مورد بالا رو با هم آنالیز کنیم و نکات کلیدی و مهم رو برای تصمیم گیری مناسب برای راه اندازی کسب و کار رو بیان کنیم. میتونم به شما اطمینان بدم که اگه همین الان گوشی همراهتون رو بردارید و نکات زیر رو یادداشت کنید و با جدیت انجام بدید تو مراحل راه اندازی شغلتون درصد خیلی بالایی به موفقیت شغلی نزدیک میشید و من رو هم از دعای خیرتون محروم نمیکنید.

پیشنهاد شغلی

هفت مورد برای انتخاب صحیح عنوان شغل:

1.علاقه شخصی به شغل:

یکی از مهمترین مسائل برای انتخاب شغل اینه که با روحیات شما سازگار باشه. شاید بگید تو این وضعیت این جمله خیلی کلیشه ای هست.ولی خیلی از افراد هستند که تو شغلشون موفق هستن نسبتا و درآمد کافی دارند ولی بعد مدتی ترجیه میدن ادامه ندن شغلشون رو.چون علاقه ذاتی به شغلشون ندارند هر لحظه فکر میکنن حتما مشاغل دیگه بهتر براشون جواب میده و این باعث میشه نتونن مدت زیادی دوام بیارن تو کارشون. تجربه شخصی خودم تو این مورد این بوده که سالها پیش بعنوان اولین شغلم تصمیم به افتتاح فروشگاه کیف و کفش گرفتم با سرمایه پایین (البته زمانی بود که میشد با سرمایه کم هم پیشرفت کرد خیلی راحت) بعد مدتی با ایجاد کردن وجه تمایز و تفاوت نسبت به رقبای اطرافم خیلی خوب تونستم مشتری های زیادی رو جذب کنم حتی یادمه یکروز تمامی جنس های فروشگاهم به فروش رفت بصورت کامل و مجبور شدم تعطیل کنم. چون مکان پرترددی هم بود فروشگاهم(که البته در این مورد پرتردد بودن هم در ادامه بحث حتما توضیح میدم بهتون). بعد مدتی با اینکه درآمد خوبی داشتم ولی حس کردم ظرف من بودن توی اون فروشگاه و فروشندگی نیست.به روحیاتم نمیخوره . حس میکردم انرژی بیشتری دارم و نیاز به کار اکتیوتری دارم تا به قدر تلاشم بتونم درآمد کسب کنم ، نه اینکه بشینم تو فروشگاهم منتظر مشتری..خلاصه تا یه جایی میتونستم با تبلیغات و آوردن مدل های جذاب و نیازشناسی مشتری درآمدم رو بالا ببرم و از اون به بعد بن بست درآمدی محسوب میشد برام.تعطیل کردم فروشگاهم رو و با شرایط خیلی سخت شروع به کار تولید کردم تولید ساک دستی تبلیغاتی پارچه ای بجای نایلون و پلاستیک ها و بازار هدفم رو هم در درجه اول فروشگاه ها و بوتیک ها در نظر گرفتم ، طبیعتا هیچ سررشته ای هم توی این کار نداشتم نه تولید و نه چاپ روش..و در اون زمان هم ارتباطات و فضای مجازی خیلی قدرت کمتری داشت و نمیشد چیزی یاد گرفت از فضای مجازی و آموزش ها خیلی محدود بود، تنها چیزی که برام اهمیت و جذابیت داشت "بازار مصرف عمومی" و بزرگ تولیدم بود.و اینکه داشتم یک کالای مصرفی تولید میکردم که نیاز دائم بازار بود و جایگزین نایلون و پلاستیک بود و عمر بیشتری داشت و یک کالای لوکس تر نسبت به چیزی که تو بازار هست با مزایای بیشتر محسوب میشد و فکر میکردم راحت میتونم مشتریم رو متقاعد به خریدش کنم. با تمام سختی هاش و ندونم کاری ها برام جذابیت داشت چون همیشه یه چیزی داشت که ذهنمو مشغول کنه و همیشه یه چیزی لنگ بود تو کار که بخام براش بدوم و برطرفش کنم و این تلاش به روحیات من میخورد.. (ادامه داستان کاریم رو تو بخش های جلوتر میگم براتون با توجه به تیتر موضوع،که بتونید خوب تحلیل کنید و نتیجه بگیرید)

2.روابط عمومی برای رشد شغلی:

پیشنهاد شغل

یکی از مسائل خیلی مهمی که باید در نظر بگیرید برای انتخاب شغل این میتونه باشه که اون شغل چقد به روابط عمومی بالا نیاز داره؟ آیا تو وجود خودتون اینو میبینید که اگر روابط عمومی بالایی ندارید یا خجالت میکشید از صحبت کردن و جسارت زیادی تو ارتباط برقرار کردن ندارید که تقویت کنید روابط عمومی تون رو؟! مطمئنا وقتی کارتون پا بگیره تقویت میشه این مورد ولی قطعا برای پاگرفتن و پیشرفت نیاز به روابط عمومی بالا و جسارت حرف زدن و ارتباط گرفتن دارید.

حالا اگه تو این مورد ضعف دارید چیکار میتونید بکنید؟ جواب اینه که میتونید دنبال یه شریک کاری مناسب بگردید که بتونه مکمل شما باشه برای روابط عمومیتون.مثلا اگر کار تولیدی انجام میدید وظیفه فروش رو به شریکتون بسپارید.تابتونید مکمل هم باشید (البته باید این توان روابط عمومی بالا رو تو وجودش ببینید تا بهش پیشنهاد کار بدید)                                   

3.شریک کاری در شغلی که میخواهید انتخاب کنید:

یکی از مسائل مهم دیگه برای راه اندازی شغل میتونه شریک کاری باشه ، گرچه شاید اولین چیزی که به ذهنتون برسه این ضرب المثله:شریک اگه خوب بود خدا بای خودش میگرفت! ولی تو دنیای کسب و کار امروز شریک کاری خیلی مهمه تا بشه تقسیم کار کرد و مواقعی که انرژی تو کار کم میشه نفر دیگه بتونه ساپورت کنه و کار تعطیل نشه.همیشه همپای خوب لازمه برای هر کاری و ماساله مهمش اینه که مکمل هم باشید مثل همین مثال روابط عمومی که تو پاراگراف قبل توضیح دادم . یکی از آسیبهای بزرگ انتخاب شریک کاری اینه که افراد صرفا شریک رو به دلیل دوست بودن و نسبت داشتن انتخاب میکنن که این خوبه ولی کافی نیست و این ماساله باعث میشه دو مورد "مکمل هم بودن" و "شفاف سازی" صورت نگیره بخاطر رودربایستی که تو اطرافیان نزدیک ممکنه رخ بده تا نتونن شفاف سازی کنن مثلا میزان سرمایه آورده شده. تقسیم کار. تقسیم سود کارو... از مسائل مهم دیگه که خیلی باید با دقت تو انتخاب شریک کاری بهش توجه بشه اعتقادات،وضعیت تاهل، اخلاقیات و نحوه خرج کردن هست.

4.نیاز سنجی و اشباع بودن یا نبودن شغل:

در کل خودم اعتقادی به اشباع بودن یا نبودن کار ندارم چون بنظرم همه کارها اشباع شده هستند و رقیب زیادی دارید توی اون کار قطعا فقط تو بعضی موارد درجه پایینتر یا بالاتر داره این مورد. پس با این حال چیکار باید کرد؟ میتونید رقباتون رو ببینید و خدماتشون رو آنالیز کنید و خودتون رو جای مشتری بزارید چرا بین شمایی که سابقه کمتری دارید تو کار و رقیبتون که سابقه بالاتری داره شمارو باید انتخاب کنه؟! جواب این چرا رو باید با خدمات بهتر بسازید برای مشتری که دلیل خوبی برای رخید از شما داشته باشه و شما حرفه ای تر باشید.

در مورد نیاز سنجی هم گاها طبق جغرافیایی و مکان و شهری که شما میخواید تو اون منطقه شغلی رو راه اندازی کنید طبق محصولات و خدمات اون منطقه مثلا محصول کشاورزی اون منطقه، یا دانشگاهی بودن اون منطقه، یا صنعتی بودن اون منطقه نیاز های مکملی بوجود میاد. مثلا برای کشاورزی بودن اون منطقه میتونید روی ادوات کشاورزی و سموم و کود.. فکر کنید، یا برای صنعتی بودن منطقه میتونید روی تامین وعده های غذایی اون منطقه فکر کنید و یا دانشگاهی بودن منطقه میتونید روی چاپ و تکثیر فکر کنید.. نیاز های مکمل شانس زیادی برای موفقیت دارند قطعا چون تو بستر مصرف قرار میگیرن براحتی. البته نیاز سنجی رو فقط به محدوده جغرافیایی و منطقه ای نمیشه محدود کرد و طبق سرمایه و توان کاری میشه در ابعاد وسیعتر این نحوه از آنالیز رو بکار گرفت

5.آنالیز رقبای کاری:

انتخاب شغل

رقبای کاری من در چه حالی هستند؟! وضعیت خوبی دارند با این شرایط فعلی؟! مشکلات و نیازهاشون الان چیه؟ چه مزیتی هایی نسبت به من دارند؟! من چه مزیت هایی میتونم نسبت به اونها داشته باشم اگه کارم رو شروع کنم؟ چه روند کاری ای دارند؟(مثلا در بخش تولید بصورت سنتی تولید میکنند محصولی رو یا با ماشین آلات پیشرفته کار میکنند؟ آیا من توان رقابت در این زمینه رو در ابتدای کار دارم با اونها؟) چگونه تامین منابع و مواد برای تولید میکنند؟ نحوه فروش اونها چطوریه؟!

بنظر سوالات بالا خودش خیلی مفصل بود! بهتره که بررسی بشن و نمره بدید به خودتون تو این موارد و بتونید نقشه بهتر بودن رو بکشید

6.بررسی صفرتا صدی روند انتخاب شغل :

افراد زیادی رو دیدم که خیلی جو زده سرمایه خودشون رو خیلی شتاب زده برای ایجاد شغل از دست میدن چون هیچوقت کل مسیر کاریشون رو قبل تصمیم به شروع یک دور بررسی نمیکنن.و گاها حتی نمیتونن اون کار رو شروع کنن.. منظورم از بررسی کردن همین مواردیه که تا الان توضیح دادم. کاری که میخواید شروع کنید چه آموزشی چه تولیدی و.. میتونید یک دور بررسیش کنید کامل. برای مثال یک کار تولیدی رو من در نظر میگیرم. خب چه فاکتور هایی داره شروع یک کار تولیدی؟! محل کار،لوازم و ماشین الات تولید،مواد اولیه،نیروی کار،علم تولید با کیفیت،خدمات تکمیلی،فروش یا پخش.. حالا مثلا تصور کنید تمامی این مراحل رو بررسی کردید و مشکلی نداشتید فقط مواد اولیه کارتون تامینش از یه استان دور هست که هزینه بار و حمل و نقلش ممکنه سنگین باشه پس باید یک نمره ای به این مورد بدید تو ذهنتون و یا کارتون اگر به پخش احتیاج داره نیاز به وسیله نقلیه داره . باید این رو در نظر بگیرید

7.آزمایش تولید و فروش واسطه ای در ابعاد کوچکتر:

برای اینکه کار رو بتونید تست کنید میتونید در ابعاد کوچکتر تولید کنید یا فروشش رو انجام بدید تا با مشکلات احتمالی در ابعاد کوچکتر اشنا بشید و جلوی ضررهای بزرگتر گرفته بشه و اقدامات در مقیاس بزرگتر با اطمینان بیشتر و صحیح تر انجام بگیره و یا اگر ممکن نیست در تولید این کار رو انجام بدید از لحاظ سیستماتیک میتونید فقط بصورت واسطه ای محصول رو از رقباتون تهیه کنید و مدتی فقط فروش اون رو انجام بدید و حداقل از بازار فروش و نحوه فروش اون کالا و نیاز بازار و نحوه تسویه حساب آشنا بشید

ده فاکتور اساسی برای پرورش شغل برای داشتن درآمد بالا

مقاله در حال تکمیل شدن..

11مهر1397

image01
Top