Skip to main content

مرجع ابزارهای چاپ و تبلیغات در ایران

روند تولید ساک دستی

کیف پارچه ای سوزنی امروزه کاربرد و طرفداران فراوانی در بازار تجاری پیدا کرده است ، این نوع کیف پارچه ای سوزنی به دلیل دوستداری محیط زیست و اسیب نرساندن به آن باعث حمایت قشرهای مختلف مردم و انجمن های محیط زیستی گوناگون شده است.همچنین به دلیل بالا بودن عمر اینگونه کیف پارچه ای سوزنی از نظر اقتصادی برای تبلیغات طولانی مدت بسیار مناسب است.

پارچه سوزنی یا پارچه اسپان باند

در ابتدا برای شروع کار تولید باید پارچه های مناسب را خریداری کرد ، این نوع از پارچه ها را می توان در کارخانه های ایران خریداری کرد.پارچه های اسپان باند انواع و گرماژمختلفی دارند که با توجه به تولید محصول مورد نظر گرماژ 60 و 90 مناسب ترین برای تولید ساک دستی های تبلیغاتی هستن همچنین این پارچه های سوزنی در رنگهای متنوعی تولید میشوند ، که باتوجه به نیاز و درخواست مشتری قابل انتخاب هستند، عمومآ برای ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی رنگبندی خاص و ثابتی مورد استفاده است ، به عنوان مثال :شرکت ایرانسل برای استفاده ازاین کیسه های تبلیغاتی رنگ زرد را سفارش خواهد داد.

انواع دستگاه های دوخت ساک دستی پارچه ای

دوخت با استفاده از چرخ های خیاطی ونخ ( روش سنتی)

این روش به دلیل زمانبر بودن و نیاز به نیروی انسانی زیاد به صرفه نمی باشد و توصیه نمی شود ، فرض کنید اگر مشتری تیراژ بالایی از ساک دستی تبلیغتی را سفارش دهد به دلیل کار با چرخ خیاطی و تولید دستی زمان زیادی باید صرف تولید کیسه تبلیغاتی شود همچنین تولید تیراژ بالا توسط نیروی انسانی خطا را در دوخت بالا برده و کیفیت محصول را کاهش می دهد.

دوخت با چرخ های حرارتی و التراسونیک ( نیمه اتوماتیک)

روش دیگر تولید ساک دستی های تبلیغاتی استفاده از چرخ های التراسونیک و حرارتی است این روش نسبت به چرخ خیاطی بهینه تر بوده و استفاده از نخ و نوار در آن نیازی نمی باشد اما همچنان نیاز به نیروی انسانی به تعداد نیروی انسانی در کار با چرخ خیاطی میباشد و همچنین این روش مانند استفاده از چرخ خیاطی زمان بر بوده و در تولید های بالا تولید محصول کاهش می یابد ، از معایب این روش می توان گفت که همانند کار با چرخ خیاطی نیاز به برش پارچه در اندازه های ساک دستی های سفارش داده شده می باشد.

 

دوخت با خط تولید اتوماتیک ساک دستی

بهترین روش برای تولید کیسه های تبلیغاتی پارچه ای استفاده از خط تولید اتوماتیک است در این روش برخلاف دو روش قبلی نیاز به نیروی انسانی زیاد نیس و می توان در مدت زمان کوتاهی تیراژ بالای از محصول تولید کرد همچنین کیفیت تولید محصول در طی پروسه تولید پایین نمی آید ، در این روش می توان انواع مدل های ساک دستی اعم از ساک دستی عطف دار یا بغل پاکتی ، ساک دستی فلت ؛ سرجمع شو ؛ متالایز؛ رودوشی ؛ ساک دستی کف کاست ، و ساک دستی های دسته بندی و دسته موزی در رنگ ها و سایزهای مختلفی به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تولید کرد.

طریقه دوخت با خط تولید اتوماتیک

ابتدا باید با توجه به سایز و رنگ و گرماژ ساک دستی که مشتری سفارش داده طاقه پارچه مورد نظر را انتخاب کنیم و در رول ابتدایی دستگاه وارد کنیم سپس سر پارچه را در مسیر خط تولید قرار میدهیم و حالت های مورد نظر را ( منظور از حالت مدل پاکتی و فلت و همچنین دسته موزی و دسته بندی می باشد) تنظیم کرده و دستگاه را استارت میکنیم ، در این روش به دلیل سهولت استفاده از دستگاه اتوماتیک نیاز به دقت و تلاش نیروی انسانی نخواهد بود زیرا به محض استارت کردن دستگاه ، خود به خود تولید را انجام می دهد. در انتها ساک دستی امده به صورت برعکس از دستگاه خارج می شود که باید برای چاپ زدن روی ساک دستی حتما آن را برعکس کرد.

 

 

 

چاپ ساک دستی های تبلیغاتی

اکثر مشتریان که درخواست این پاکت های پارچه را می کنند خواستار انجام چاپ لوگوی برند خودشان را به روی ساک دستی دارند ، که این چاپ می تواند در چند رنگ و بنا به خواست مشتری متغیر باشد.

برای چاپ کیسه های تبلیغاتی دستگاه های مختلفی از جمله دستگاه چاپ فلکسو ، دستگاه چاپ سیلک ، چاپ افست و ... همچنین روش های دستی و اتوماتیک مختلفی وجود دارد.یکی ازین روش ها که بسیار مورد استفاده است روش چاپ سیلک اسکرین است که باید در ابتدا شابلون ساخته شود و بعد طرح با روش عکاسی بروی شابلون نقش ببندد که با استفاده از این دستگاه چاپ سیلک رنگ از پس کلیشه به روی پارچه اسپان باند انجام می شود.

رنگ مورد استفاده در چاپ

در این روش نیاز به رنگ برای چاپ وجود دارد که باید قبل از انجام چاپ ساخته شود.

لازم هست که به نوع مرکب و مرغوبیت مواد بکار رفته در آن دقت داشته باشیم

به عنوان مثال در امولسیو نهایی بنزینی ، به هنگام ساخت امولسیون ، یکی از موادی که لازم هست در تهیه آن دقت شود، بیندر هست ، که باید از نوع مرغوب و خوب باشد که هم کمک به چسبندگی و همچنین ثبات رنگ بر روی پارچه کرده و هم اینکه باعث خشک شدن زود هنگام امولسیون بر روی توری و در نتیجه گرفته شدن منافظ توری نشود. و در تهیه آن چه بصورت خریدکلی و چه به صورت خریدجزئی، فقط باید به فروشنده اعتماد داشته باشید.

مورد دیگری که باعث گرفته شدن توری به واسطه استفاده از امولسیون میشود نوع رنگدانه است که باز باید از نوع مرغوب آن باشد در غیر اینصورت باعث ماسیده شدن امولسیون و گرفتن منافذ توری میشود.

البته این مورد بیشتر در پیگمنت های مشکی به چشم میخورد ، و علت آن هم اینست که پیگمنت های مشکی همون دوده های صنعتی هستند و دوده خیلی دیر اشباع میشود . بنابر این اگر قرار هست از پیگمنهای مشکی استفاده کنیم اول از همه باید از جنس مرغوب آن استفاده کنیم و دوم اینکه اولا به مقدار مناسب استفاده کنیم و فکر نکنیم که با زیاد ریختن باعث مشکی تر شده امولسیون و رنگ میشیم . چون هر پیگمنتی درصد ترکیبی مخصوص خودش را با حلال دارد . و دوم اینکه با میکس کردن مناسب و همچنین زمان دادن به آن اجازه بدهیم که رنگدانه ها بیشتر باز شوند و اگر نیاز به افزودن مواد حلال هست، قبل از اینکه استفاده شوند این حلال و یا حلال ها به آن اضافه بشود.

بهترین راه حفاظت و شستشوی شابلون اینست که اولا موارد بالا رعایت شود و دوم اینکه بعد از هر نعداد معینی از چاپ یکبار مرکب از داخل شابلون جمع شده و شابلون با دستمال خیس و خشک در روی میز تمیز شود و منافذ گرفته شده قبل از خشک شدن کامل باز شوند و دیگر اینکه بلافاصله بعد از اتمام کار ، بوسیله آب و ابر داخل شابلون کامل شسته شود.

در صورتی که خال هائی بر روی شابلون مانده باشد به وسیله پشم شیشه تمیز شود.

ریتارد مخصوص تمیز کردن و همچنین حلال مرکب پی وی سی هست و در رابطه با شابلون پارچه باعث از بین رفتن لاک از روی توری می شود.

برای فیکس شدن امولسیون بر روی پارچه اول استفاده از بیندر خوب و بعد استفاده از آکرافیکس باعث تبات رنگ بر روی پارچه میشود.

 

جهت دریافت مشاوره وسفارش خرید و همچنین اطلاع از لیست قیمت ساک دستی های تبلیغاتی تک پک میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید :

تلفن تماس           09120721544           09355306716

 

  • ایجاد شده توسط