Skip to main content

مرجع ابزارهای چاپ و تبلیغات در ایران

  • چگونه چاپ سیلک را روی پارچه با پوشش بیشتر و پر رنگ تر بزنیم؟

یکی از مشکلات در چاپ سیلک برای کاربران تازه وارد چاپ سیلک که روی پارچه کار چاپ با رنگهای اورینت ، پلاستیزول،پیگمنت، برداشت و... را انجام میدهند پوشش پایین و معلوم شدن بافت پارچه میباشد. که باعث میشود رنگ چاپ بصورت کمرنگ بنمایش در آید.در این مقاله میخواهیم این مشکل را با چند روش و ترفند بسیار کاربردی برای شما عزیزان مرتفع کنیم.

برای حل این مشکل باید چند آیتم را باتوجه به رنگهای مختلف چاپ درنظر گرفت. که مهم ترین آیتم برای پوشش بیشتر چاپ سیلک "میز کار" چاپ سیلک میباشد که سطح آن باید نرم و منعطف باشد تا در انتقال رنگ از سطح شابلون توسط اسکوئیجی و رد کردن آن از توری چاپ توسط میز فلزی به داخل شابلون برگشت داده نشود

عموما دستگاه های چاپ سیلک و میز های چاپ سیلک فلزی میباشند و از کفی تخت و محکم استفاده میشود چون بیشتر کاربران برای شروع چاپ سیلک روی نایلون نایلکس و مقوا و گونی و هدایایی تبلیغاتی کرا خود را آغاز میکنند که این میز ها برای انتقال رنگ کمتر مناسب هستند.

حالا چگونه میز چاپ خود را منعطف کنیم؟!

بصورت خیلی ساده و با هزینه بسیار پایین شما میتوانید این عمل را انجام دهید. برای این کار شما در ابتدا باید از فروشگاه های لوازم خرازی ابر یک سانتی به اندازه میز چاپ خود تهیه کنید و بعد از آن به میزان سطح مورد نیاز خود یعنی اندازه میز چاپ چرم مصنوعی یا برزنت پشت لاستیک (که معمولا در چادر دوزی های اتومبیل مورد استفاده قرار میگیرد) تهیه کنید.

حالا شما باید ابر یک سانتی را روی میز خود پهن کنید و بعد از آن برزنت پشت لاستیک را روی آن بگذارید و بکشید و روی میز بچسبانید . که باتوجه به نیاز خود دائمی یا موقت میتوانید چسب بزنید یا پیچ کنید.

برای اینکه درک بهتری از ابر یک سانتی و برزنت پشت لاستیک و نحوه چسباندن روی میز داشته باشید برای شما تصویر این موارد را تهیه کردم

ابر و برزنت 

در پایین چند مورد دیگر از مواردی که میتواند برای پوشش بهتر چاپ سیلک روی پارچه کمک کند را توضیح میدهیم

1.دو دور کشیدن اسکوئیچی قبل از بلند شدن شابلون

2.چاپ زیر کار و روکار ( دو دور مجزای چاپ روی هم)

3.سرعت پائینتر رفت و برگشت اسکوئیچی

4.ترکیب رنگ، که باتوجه به انواع رنگها میتوانید از پوشش دهنده های مختلف برای ترکیب استفاده کنید.

تک پک تولید کننده انواع ماشین آلات چاپ سیلک و خشک کن چاپ سیلک

مشاوره راه اندازی کارگاه چاپ سیلک با کارشناسان چاپ تک پک

یک گفتگوی عمیق با یک کارشناس خبره قابل قیمت گذاری نیست

09120721544 - 09355306716

از طریق تلگرام یا اینستا گرام میتونید با من در تماس باشید

کانال تلگرام     takpacki

کانال اینستاگرام  takpacki

اسماعیلی