Skip to main content

مرجع ابزارهای چاپ و تبلیغات در ایران

  • خشک کن برقی چاپ سیلک مدل B50

خشک کن برقی چاپ سیلک مدل B50

خشک کن یا درایر برقی چاپ سیلک مدل B50 دارای کنترل سرعت نوار نقاله و سیستم  کنترل دما و میزان هوا خشک دارای مش نسوز و بدنه ی دوجداره مناسب خشک کردن انواع رنگ های مناسب اقلام تبلیغاتی از قبیل رنگهای پایه حلال و پایه آب.


  • این مدل خشک کن ها مناسب چه کاری میباشند؟

خشک کن A50 معمولا برای چاپ روی نایلون و مقوا و تقویم و سر رسید به کار میرود که حجم رنگ و جذب رنگ کمتری دارند استفاده میشود. خشک کن چاپ سیلک مدل B50 و C50 معمولا برای کارگاه های حرفه ای چاپ سیلک و جنس هایی که حجم رنگ مصرفی بالاتر دارند استفاده میشود نظیر گونی های پارچه ای ، ساک دستی اسپان باند و همچنین نایلون و نایلکس و.. این خشک کن ها بدلیل طول بیشتر توانایی این را دارند که روی سرعت بالاتری برای خشک کردن تنظیم شوند.
باید توجه شود که این خشک کن ها مخصوص چاپ روی اقلام نام برده بالا هستند و برای خشک کردن رنگهای چاپ لباس بهتر است از درایر و خشک کن مخصوص چاپ لباس که قدرتمندتر هستند استفاده کنیم.

مشخصات فنی دستگاه

خشک کن برقی چاپ سیلک مدل B50
  • طول کل دستگاه 3متر
  • عرض کل دستگاه 100سانتیمتر
  • طول کوره 2متر
  • عرض نوار نقاله 80سانتیمتر
  • کارگیر جلو 70سانتیمتر
  • خروجی بعد کوره 30سانتیمتر
  • گرمایش با 8 المنت صنعتی 500 وات
  • میزان مصرف در حالت فول مصرف18  آمپر
  • دارای اینورتر کنترل سرعت نوار نقاله
  • مجهز به سیستم گردش هوای داخل مخزن با کنترل میزان باد
  • سنسور الکترونیکی برای تنظیم دمای داخل مخزن
  • دو جداره برای جلوگیری از هدر رفت گرما
  • نوار نقاله نسوز و ضد سایش
  • مناسب خشک کردن رنگهای چاپ روی نایلون و مقوا کارتن پلاست و...

خشک کن برقی چاپ سیلک مدل B50


ویدیوی دستگاه ها

راه اندازی کارگاه چاپ سیلک

برای راه اندازی کارگاه چاپ سیلک چه چیزهایی نیاز داریم ؟
  • سوالات متداول در مورد دستگاه خشک کن  چاپ سیلک


سرعت خشک کردن دستگاه خشک کن سیلک چقدر است؟

دستگاه خشک کن چاپ سیلک دارای سیستم کنترل سرعت حرکت نوار نقاله و کنترل دمای داخل مخزن میباشد که با توجه به میزان سایز طرح چاپی شما و میزان حجم رنگ روی مدیای چاپی و میزان رنگ پذیری جنس چاپی قابل تنظیم میباشند.طبیعتا خشک کن های با طول بلندتر از سرعت بیشتری برای خشک کردن مدیای چاپی بهره مند میباشند.

آیا با برق خانگی تکفاز میتوان درایر چاپ سیلک را راه اندازی نمود؟

بله برای خشکن های مدل A50 , B50 با برق خانکی تکفاز میتوان این خشک کن ها را راه اندازی نمود. کنتور برق خانگی تکفاز 25آمپر میباشد.برای اطمینان از بهره وری بالاتر میتوان از فیوز کنتور های خانگی را از 25آمپر به 32 آمپر تغییر داد. و کابل برق 2در6 را مستقیم از کنتور برق به تابلوی برق خشک کن متصل نمود. در واقع برای خشک کردن رنگ های پایه حلال خشک کن های برقی با توجه به سیستم هواخشک (فن) و کنترل سرعت نوار نقاله در واقع مصرف زیادی ندارند و از نصف توان دستگاه یعنی 9 آمپر می توان استفاده نمود و جنس چاپی را به راحتی خشک کرد . فقط برای خشک کن های  چاپ لباس یا به عبارتی درایر ها برای حصول نتیجه فوری احتیاج به برق سه فاز میباشد . که در همان مدل نیز با رعایت پرتوکل هایی  از برق تکفاز حتی استفاده نمود. 

خشک کن های چاپ سیلک توانایی خشک کردن چه رنگ هایی را دارند؟

خشک کن ها اصولا توانایی خشک کردن رنگهای چاپ سیلک نظیر رنگهای پی وی سی ، پلی اتیلن ، اورینت ، انواع بیس های پی وی سی ، رنگ های PP ، پیگمنت ، بیس های واتر بیس ، رنگهای dyo و.. را دارند. و درایر چاپ لباس توانایی خشک کردن رنگ های پلاستیزول ، برداشت و... را دارد.

آیا خشک کن را میتوان در سایز های سفارشی ساخت؟

بله، خشک کن چاپ سیلک با توان های مختلف در سایز های سفارشی نیز قابل محاسبه و ساخت میباشد که برای این امر با کارشناسان فروش ما میتوانید صحبت کنید

 ضرورت وجود خشک کن  در چاپ سیلک 

 

یک سوال پرتکرار در زمینه خرید ماشین الات چاپ سیلک این است که آیا حتما احتیاج به خشک کن چاپ سیلک داریم و اگر  خشک کن نداشته باشیم چقدر زمان  میبرد که جنس چاپی ما خشک شود ؟!  در جواب این سوال باید گفت که خشک کردن چاپ عملیات بعد از چاپ محسوب میشود و برای خود چاپ حتما  احتیاجی به  خشک کن ندارید  ولی توجه کنید بدون خشک کن چه اقداماتی را باید انجام دهید برای خشک کردن یک تیراژ بالای چاپ؟ یا باید فضای اتاق مناسبی داشته باشید که بتوانید طناب کشی کنید.یا باید اجناس روی طبقات خشک کن دستی یا میز پهن شود. که این ماساله دو عیب اساسی دارد اول اینکه زمان زیادی برای خشک شدن جنس چاپی به هدر میرود. دوم اینکه یک نیروی کار اضافه لازم دارید که جنس چاپی را گرفته و پهن کند.

بیان این نکته  ضروری است که در بعضی از چاپ های پارچه که برا رنگ های پایه آب انجام میشود در صورت خشک نشدن رنگ چاپی  با دمای مناسب احتمال ترک خوردگی رنگ در شستشو  میباشد . و خشک شدن رنگ  های پایه آب در هوای آزاد  کمی زمانبر و سخت میباشد

بدون خشک کن چگونه جنس چاپی خودر ا خشک کنیم؟!

در هر صورت اگر در ابتدای کار توان خرید خشک کن را ندارید میتوانید از این روش ها استفاده کنید . ولی اگر خشک کن ریلی داشته باشید میتوانید بعد از چاپ مدیای خود را بر روی نوار نقاله دستگاه خشک کن بگذارید تا خشک کن آنرا به داخل مخزن بکشد و بعد از خشک کردن از طرف دیگر آن را به خارج از دستگاه هدایت کند

انواع خشک کن  چاپ سیلک  و ایمنی آن:

. خشک کن یا درایر چاپ سیلک در دو نوع گازی و برقی تولید میشود که در مدل های برقی  برای تامین دما از المنت استفاده میشود و در خشک کن های گازی از مشعل های ایمن و استاندارد با شعله آتش غیر مستقیم . توجه داشته باشید که برای خشک کن های گازی از هر نوع مشعلی  به دلیل ایمنی کارگاه چاپ با توجه به ایکنه بعضی از رنگها  پایه حلال هستند و خطر آتشسوزی دارد نمیتوان استفاده کرد .و خشک کن گازی باید مشعل با اتش غیر مستقیم و غیر قابل دیده شدن داشته باشد.

برخی  از امکانات خشک کن های برقی و گازی چاپ سیلک :

بدنه دستگاه خشکن:

 هر دو نوع از خشک کن های برقی و گازی  از بدنه دوجداره استفاده میکنند که از هدر رفت گرما جلوگیری بعمل می آورد و  باعث کم شدن مصرف خشک کن و استارت دوباره  مولد گرما میشود .

کنترل سرعت نوار نقاله:

از دیگر امکانات دستگاه  خشک کن برقی  و گازی  سیستم کنترل سرعت نوار نقاله میباشد که توسط اینورتر انجام میشود  که متناسب با جنس رنگ چاپی و خشک شوندگی آن بتوان سرعت نوار نقاله را تنظیم نمود تا از خروجی مطلوب بهره برد.

جنس نوار نقاله دستگاه خشکن:

جنس نوار نقاله دستگاه خشک کن از توری نسوز و ضد سایش میباشد  که  مناسب ترین حالت نوار نقاله برای خشک کن های با دمای بالا میباشد و از طول عمر بالایی برخوردار است

سیستم کنترل و تنظیم دما:

سیستم کنترل دما در  خشکن های برقی و گازی توسط ترموستات کنترل دما   تعبیه شده است که با توجه به نیاز گرمایی و  و تنظیم کاربر دما را در یک محدوده خاص  بصورت ثابت نگه میدارد  و لازم  به کنترل دما بصورت دستی توسط کاربر نیست .

سیستم کنترل  هواخشک:

سیستم هوا خشک در خشکن های گازی و برقی توسط فن های تعبیه شده نیز قابل کنترل میباشد و سرعت این فن ها نیز قابل کنترل و تنظیم میباشد

  • اگر نیاز به مشاوره و خرید این محصول دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید.